Aanmelden & deelnameregels
In principe duurt onze hulp 3 jaar! Maar we zullen je erna niet zomaar in de steek laten als het niet lukt om uit de financiele problemen te komen.
Aanmelden bij de Voedselbank kan helaas NIET via onze website of door ons te bellen.
Dit kan alleen via de hieronder genoemde instanties of via uw eigen bewindvoerder – en volg onderstaande 3 stappen:
Vraag: Kom ik wel of niet in aanmerking voor hulp van de Voedselbank? Hier leggen we dat uit:
Het gaat erom of jouw (rest)budget voor eten en kleding onder ons normbedrag ligt. Dit normbedrag is een soort van ‘maximum maandinkomen‘ dat jaarlijks landelijk wordt vastgesteld door Voedselbanken.NL en vind je hier.
- Bereken eerst hoeveel geld er voor eten & kleding overblijft (= het restbudget)
- Hoe? trek alle vaste (woon)kosten af van je totale maandinkomsten
- Is dit restantbedrag lager dan ons ‘normbedrag’? -> Dán helpen we je graag.
→ Aan de rechterzijde zie je onze normbedragen voor de verschillende gezinssituaties →
Geen pakket op halen? (bijv. verhinderd of niet in staat om dit te doen)
REGEL: Indien het voedselpakket 3x niet opgehaald is zonder (of te laat) af te melden, dan mag u vanaf dan niet meer komen. U dient zich dan opnieuw aan te melden via stap 1.
Indien verhinderd of ziek om zelf uw voedselpakket op te halen, dan kun je 2 dingen doen:
A) Vraag of iemand jouw voedselpakket op komt halen! Zorg wel dat wij hiervan vooraf (via mail of telefonisch) op de hoogte moeten worden gebracht.
Tevens dient deze persoon zijn eigen ID mee te nemen.
of
B) Meld je z.s.m. af. Doe dit wel vóór donderdag 10.00 uur!
Afmelden kan alleen via:
– e-mail: info@voedselbankalkmaar.nl
– telefoon: 072 – 540 1592 (spreek eventueel de boodschap in)
Privacywetgeving (AVG)
Voedselbank Alkmaar e.o. draagt zorg voor een zorgvuldige en veilige verwerking van persoonsgegevens. Uw gegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is en niet gedeeld met derden tenzij dit voor onze dienstverlening noodzakelijk is of wij hier van U toestemming voor hebben gekregen. Uw toestemming kunt u altijd intrekken; neem hiervoor contact met ons op.
Aanmelding en screening van potentiële klanten vindt uitsluitend via officiële erkende hulpverlenende organisaties plaats.