Aanmelden & deelnameregels
Aanmelden bij de Voedselbank kan NIET via deze site en ook NIET door ons te bellen. Dit gaat alleen via de hieronder genoemde instanties of via uw bewindvoerder – en volgens onderstaande 3 stappen:
Kom ik in aanmerking voor hulp van de Voedselbank?
Dit hangt af van hoeveel geld je maandelijks overhoudt voor eten en kleding. Is dit bedrag lager dan ons ‘normbedrag’? Dán helpen we je graag.
Dit normbedrag wordt jaarlijks vastgesteld door Voedselbanken NL en via de knop hiernaast ziet u wat deze momenteel is.
Verhinderd of niet in staat om pakket op te halen?
Indien het een keer niet lukt om zelf uw voedselpakket op te halen dan kun je 2 dingen doen:
A) Stuur iemand anders om je voedselpakket op te halen!
Let wel: deze persoon dient wel een kopie van het ID-bewijs van de klant zelf mee te nemen (of eventueel foto op telefoon oid).
of
B) Meld je z.s.m. af! Doe dit wel vóór donderdag 10.00 uur!
Afmelden kan alleen via:
– e-mail: info@voedselbankalkmaar.nl
– telefoon: 072 – 540 1592 (spreek eventueel de boodschap in)
REGEL: Indien het voedselpakket 3x niet opgehaald is zonder (of te laat) af te melden, dan wordt u van onze klantenlijst verwijderd en kunt u vanaf dan niet meer komen. U dient zich dan opnieuw aan te melden via stap 1.
Privacywetgeving (AVG)
Voedselbank Alkmaar e.o. draagt zorg voor een zorgvuldige en veilige verwerking van persoonsgegevens. Uw gegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is en niet gedeeld met derden tenzij dit voor onze dienstverlening noodzakelijk is of wij hier van U toestemming voor hebben gekregen. Uw toestemming kunt u altijd intrekken; neem hiervoor contact met ons op.
Aanmelding en screening van potentiële klanten vindt uitsluitend via officiële erkende hulpverlenende organisaties plaats.